Voor de 13de keer organiseerde De Standaard de Solidariteitsprijs. Wekelijks verscheen van 24 organisaties een paginagrote advertentie. De lezers konden telkens hun stem uitbrengen. Hun voorkeur kwam dicht in de buurt van de zes leden tellende professionele jury. Het goud ging voor het eerst naar Damiaanactie. In het juryrapport lezen wij:
Het beeld, een treurig kijkend Afrikaantje, is zowel banaal als ontroerend en heeft op het eerste gezicht iets van been there, done that: heel wat andere ngo’s gaan met iets soortgelijks aan de slag en halen daarom vaak niet eens de longlist. Maar de tekst bij de foto maakt de advertentie zoveel trefzekerder: een organisatie vraagt uw gift, maar geeft zelf aan dat ze behalve uw hart en uw portemonnee ook uw fiscaal verstand aanspreekt. Wat aanvankelijk een beetje cynisch lijkt, blijft hangen als een wervende eyecatcher. Een eenvoudig en pretentieloos idee wordt zo uitgevoerd dat het voor elk van de juryleden de terechte winnaar is.
Met onze felicitaties. De advertentie van Damiaanactie wordt in het najaar nog driemaal gratis en paginagroot gepubliceerd. Bedankt De Standaard.